Innovatieve B-stroom
We zorgen voor een degelijke basisvorming en versterken deze via werktijd. We doorbreken vakmuren via ProTech. We werken met kleine klasgroepen waar we aandacht hebben voor interesses en talenten van leerlingen, waar we aansluiten bij de leefwereld van de jongeren en waar we inzetten op SODA (stiptheid, orde, discipline, attitude).
20u | basisvorming
Lessentabel basisvorming
2e leerjaar B 1e graad | 27u |
---|---|
ProTECH |
|
STEM (technologie) | 1u |
Project | 4u |
Wiskunde | |
Wiskunde | 3u |
Talen | |
Nederlands | 4u |
Frans | 2u |
Engels | 1u |
Levensbeschouwing |
|
Levensbeschouwing | 2u |
Artistieke en lichamelijke vorming | |
Artistieke vorming | 1u |
Lichamelijke opvoeding | 2u |
10u | keuze
Optiecluster:
zorg – kantoor/verkoop – technische projecten
Kennismaking met beroepenvelden waarbij je heel wat praktische vaardigheden leert.
- Verzorging 3u
- Kantoor/Verkoop 3u
- Technische projecten 4u
Optie:
STEM-technieken
Je leert heel wat praktische vaardigheden uit de technische sectoren.
- Elektriciteit 3u
- Technische projecten 7u
ProTech
- In Protech komen Project en Technologie samen in maximaal vakoverstijgend werken.
- Vijf vakken worden aan elkaar vastgeklikt: ruimte (aardrijkskunde), natuur & wetenschap, mens en maatschappij, tijd (geschiedenis) en STEM.
- Er wordt gewerkt met thema’s die aanleunen bij de belevingswereld van de leerlingen en uitgewerkt worden tot concrete realisaties. Zo maken we het leren zichtbaar.
2u | werktijd
- Ruimte voor feedback, gekoppeld aan remediëring en verdieping van leerstof: extra uitleg of uitdaging.
- Ruimte voor verbreding via (persoonlijke) projecten.
- Kennismaking met diverse studiedomeinen via workshops, uitstappen of peerteaching.
Aandacht voor ontwikkeling van vaardigheden zoals samenwerken, communiceren, digitale vaardigheden.