Latijn
Aan de hand van authentieke Latijnse tekstfragmenten gaan we dieper in op de boeiende Romeinse cultuur en behandelen we de belangrijkste onderdelen van de Latijnse grammatica. Hiermee wordt een grondige basis gelegd voor het aanleren van moderne talen.
Je legt tijdens deze lessen niet alleen een grondige basis voor het aanleren van moderne talen, maar je mag je ook verwachten aan heel leuke lessen waarbij een virtueel bezoekje aan het Colosseum en een Romeinse kookles op de planning staan.
Basisvorming
We blijven inzetten op een degelijke, gestructureerde basisvorming waarbij we horizontale samenhang versterken door over de vakken heen te werken.
Leerlab 
In dit leerlab zetten we in op de vele ICT-eindtermen die in de tweede graad bereikt moeten worden. We koppelen de leerinhouden ICT op een flexibele manier aan verschillende vakken (flex) zodat de theorie onmiddellijk kan toegepast worden in de praktijk, aldus integratie van ICT-vaardigheden in de diverse vakken. Tijdens het leerlab maken we ook ruimte voor coaching (met inbegrip van leercompetenties) en projecten (met inbegrip van ondernemingszin) en werken we aan het zelfsturend leervermogen van leerlingen.
Troeven
- Kleine klasgroepen waardoor maximale differentiatie mogelijk is.
- Ruimte voor individuele inbreng van de jongere.
- Studiecoaching.
Lessentabel
Vakken | Uren |
---|---|
STEM: wiskunde – wetenschappen |
|
Wiskunde | 5u |
Fysica | 1u |
Biologie | 1u |
Chemie | 1u |
Aardrijkskunde | 1u |
Talen | |
Nederlands | 4u |
Frans | 3u |
Engels | 2u |
Taallabo (1u op de graad) | 0u-1u |
Latijn | 4u |
Mens en maatschappij | |
Geschiedenis (m.i.v. burgerschap) | 2u |
Cultuur en expressie (1u op de graad) | 1u-0u |
Kunstbeschouwing | 1u |
Levensbeschouwing | 2u |
Lichamelijke vorming | |
Lichamelijke opvoeding | 2u |
Strategie, ICT & differentiatie | 2u |